Dobrze wykonane zdjęcia produktowe to podstawa do tego, by dany produkt odpowiednio zareklamować. Fotografia produktowa jest dziedziną coraz bardziej rozwijającą się. Wynika to przede wszystkim z tego, że zaczęto ją uważać za element marketingu. Poza tym profesjonalni fotografowie robią rzeczywiście doskonałe ujęcia poszczególnych produktów. Na dodatek, posługują się sprzętem wysokiej jakości oraz stosują triki, dzięki jakim fotografie produktów są niebanalne.
Zdjęcia produktowe – najważniejsze kwestie
Zdjęcia produktowe powinny być wykonane bardzo starannie. Istnieje jedna główna zasada: muszą być to fotografie kompletne, czyli takie, które produkt uchwycą z każdej strony. Najczęściej wśród zdjęć produktowych wyróżnia się packshoty, czyli zdjęcia wykonywane na jednolitym, neutralnym tle. Zwykle jest to kolor biały. Zdjęcie zyskuje na atrakcyjności, jeśli po ustawieniu produktu w szybie pojawi się jego odbicie. To w jeszcze większym stopniu zwiększy atrakcyjność zdjęcia. Podobny efekt daje ustawienie produktu na lakierowanym blacie.
Jakie założenia niesie fotografia reklamowa?
Fotografia reklamowa zakłada, że zdjęcia powinny bardzo dokładnie odwzorowywać prezentowany produkt. Podstawowe ustawienie to dwie lampy po prawej i po lewej stronie fotografowanego przedmiotu. Oczywiście, zdjęcia produktowe można w dowolny sposób urozmaicać. Coraz częściej fotografowie są bardziej kreatywni co do tego, jak robić zdjęcia. Pojawiają się też zdjęcia produktowe interaktywne, na przykład w trybie 360. To, jak zostanie wykonane zdjęcie, zależy od inwencji fotografa, aczkolwiek nie można zapominać o tym, by komplet zdjęć był adekwatny do tego, jak prezentuje się produkt.
O czym jeszcze trzeba pamiętać?
Odpowiednie oświetlenie to nie wszystko. Nie chodzi bowiem tylko o to, aby spełniać wymagania techniczne. Trzeba dokładnie zastanowić się, w jaki sposób wyeksponować zdjęcia, chociażby na stronie sklepu internetowego. Tutaj niezbędne jest wczucie się w rolę klientów. Nie można zapominać o użyciu statywów. Gwarantują one stabilność zdjęć, a także powtarzalność kadrów.
Warto używać różnych kadrów. Można fotografować produkty zarówno od dołu, jak i od góry. Za każdym razem uzyska się inne wrażenie. Na zdjęciach warto wychwycić wszystkie detale konkretnego produktu. Należy pamiętać, że celem fotografii produktowej jest zwiększenie sprzedaży w firmie. Ekspozycja produktów na zdjęciach powinna być dopasowana do gustu potencjalnych klientów. W połączeniu z dobrym warsztatem przyniesie to bardzo dobre efekty.