Breaking News

Telekomunikacja

Sezon burzowy w pełni

Jak zabezpieczyć sprzęt przed zniszczeniem? Według raportu Rządowego Centrum Bezpieczeństwa na początku lipca po przejściu frontu burzowego straż pożarna odnotowała ponad 1100 interwencji związanych z usuwaniem skutków zjawisk atmosferycznych. W wyniku awarii energetycznych około 8,5 tysiąca odbiorców pozostawało bez prądu[1]. Skutki gwałtownych zmian pogody, takich jak ulewy, huragany, gradobicie, a także silne burze z piorunami, z…

Read More
Koronawirus vs. prognozy dla rynku płatnej telewizji w Polsce

Koronawirus vs. prognozy dla rynku płatnej telewizji w Polsce

W kontekście epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 straty liczy branża rozrywkowa. Co to jednak oznacza dla dostawców płatnej telewizji i serwisów VOD takich jak Netflix? Czy nieco paradoksalnie mogą na całej sytuacji zyskać, dzięki potencjalnie większe liczbie konsumentów, którzy będą zmuszeni zostać w domu? Rewizja prognoz makroekonomicznych Najnowsze prognozy makroekonomiczne dla Polski zakładają, że PKB może spaść…

Read More
WhatsApp otwiera się na komunikację biznesową za sprawą Infobip

WhatsApp otwiera się na komunikację biznesową za sprawą Infobip

WhatsApp, jedna z najpopularniejszych aplikacji komunikacyjnych na świecie z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników, dzięki wprowadzeniu WhatsApp Business otwiera się na komunikację biznesową – między marką a jej klientami. Infobip jest partnerem WhatsApp w tym przedsięwzięciu i oficjalnym dostawcą tej usługi dla klienta biznesowego. Z jego inicjatywy odbędzie się w II kwartale 2020 r. specjalny…

Read More
Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS – zupełnie nowe wcielenie SMS-a

Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS – zupełnie nowe wcielenie SMS-a

Od kilku lat systematycznie spada liczba wysyłanych przez Polaków wiadomości SMS. W 2018 Polacy wysłali łącznie 46,5 mld SMS-ów, to o 3 miliardy mniej niż rok wcześniej. Wiadomość tekstowa ma już jednak swojego technologicznego następcę bardziej dostosowanego do potrzeb współczesnego użytkownika – to RCS, czyli Rich Communication Services, który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a o szereg…

Read More
4,3 mld zł – tyle zyska rynek telefonii komórkowej w Polsce w latach 2019-2024

4,3 mld zł – tyle zyska rynek telefonii komórkowej w Polsce w latach 2019-2024

W 2018 r. całkowite przychody operatorów telefonii komórkowej wyniosły 25,8 mld zł, co oznacza 3% spadek rok do roku. Obecnie segment komórkowy odpowiada za ok. 58% wartości rynku telekomunikacyjnego w Polsce. W perspektywie sześcioletniej przychody mobilnych telekomów będą jeszcze bardziej widoczne w strukturze rynku z uwagi na podwyżki cen usług komórkowych. W 2018 r. całkowite…

Read More
5 sposobów na usprawnienie pracy call center przy pomocy AI

5 sposobów na usprawnienie pracy call center przy pomocy AI

Sprawnie funkcjonujący dział obsługi klienta to ważny element aktywności każdej firmy, która taki dział posiada. Niestety często praca tej komórki pozostawia wiele do życzenia w oczach klientów. Receptą na usprawnienie funkcjonowania działu obsługi klienta, a tym samym ogólnego user experience, może być sztuczna inteligencja.  Firmy przeznaczają niemałe sumy na utrzymanie działów call center w ich…

Read More
Sezon burzowy w pełni

Sezon burzowy w pełni

Jak zabezpieczyć sprzęt przed zniszczeniem? Według raportu Rządowego Centrum Bezpieczeństwa na początku lipca po przejściu frontu burzowego straż pożarna odnotowała ponad 1100 interwencji związanych z usuwaniem skutków zjawisk atmosferycznych. W wyniku awarii energetycznych około 8,5 tysiąca odbiorców pozostawało bez prądu[1]. Skutki gwałtownych zmian pogody, takich jak ulewy, huragany, gradobicie, a także silne burze z piorunami, z…

Read More

Technologie dla seniora: proste, intuicyjne i pomocne

Społeczeństwo w Europie i w Polsce coraz szybciej się starzeje, a seniorzy stają się rosnącą grupa docelową we wszystkich segmentach gospodarki. Coraz więcej produktów tworzonych jest z myślą o osobach starszych, a producenci sprzętów technologicznych dokładają wszelkich starań, aby spełnić określone wymagania seniorów, którzy chcą korzystać z technologii, ale tylko pod warunkiem, że będą one…

Read More
Który operator komórkowy miał najszybszy Internet mobilny w grudniu 2017 rok

Który operator komórkowy miał najszybszy Internet mobilny w grudniu 2017 rok

Twórcy aplikacji RFBenchmark opublikowali comiesięczny Ranking Operatorów Komórkowych w Polsce prezentujący jakość świadczonych usług i oferowaną prędkość Internetu mobilnego. Użytkownicy aplikacji do pomiaru szybkości internetu mobilnego RFBenchmark wykonali w grudniu 2017 roku 25068 pomiarów. Zdecydowana większość pomiarów (72,77%) została wykonanych dla sieci 4G. Najczęściej pomiary dotyczyły sieci Play (32,53%). Drugim najpopularniejszym operatorem był Plus (29,84%). Trzecie…

Read More
MiernikInternetu.pl pomoże Polakom sprawdzić prędkość Internetu stacjonarnego

MiernikInternetu.pl pomoże Polakom sprawdzić prędkość Internetu stacjonarnego

Notel Poland, twórcy aplikacji RFBenchmark służącej do pomiaru siły sygnału oraz testów prędkości Internetu mobilnego, uruchomili serwis MiernikInternetu.pl. Nowy projekt ma pomóc Polakom zweryfikować jakość Internetu stacjonarnego. To kolejny krok w kierunku stworzenia bardziej transparentnego rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce. Jaka jest rzeczywista prędkość Internetu w Polsce? Jak wynika z dostępnych badań, mieszkańcy Polski nie…

Read More