Jak zabezpieczyć sprzęt przed zniszczeniem? Według raportu Rządowego Centrum Bezpieczeństwa na początku lipca po przejściu frontu burzowego straż pożarna odnotowała ponad 1100 interwencji związanych z usuwaniem skutków zjawisk atmosferycznych. W wyniku awarii energetycznych około 8,5 tysiąca odbiorców pozostawało bez prądu[1]. Skutki gwałtownych zmian pogody, takich jak ulewy, huragany, gradobicie, a także silne burze z piorunami, z […]
Read MoreW kontekście epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 straty liczy branża rozrywkowa. Co to jednak oznacza dla dostawców płatnej telewizji i serwisów VOD takich jak Netflix? Czy nieco paradoksalnie mogą na całej sytuacji zyskać, dzięki potencjalnie większe liczbie konsumentów, którzy będą zmuszeni zostać w domu? Rewizja prognoz makroekonomicznych Najnowsze prognozy makroekonomiczne dla Polski zakładają, że PKB może spaść […]
Read MoreWhatsApp, jedna z najpopularniejszych aplikacji komunikacyjnych na świecie z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników, dzięki wprowadzeniu WhatsApp Business otwiera się na komunikację biznesową – między marką a jej klientami. Infobip jest partnerem WhatsApp w tym przedsięwzięciu i oficjalnym dostawcą tej usługi dla klienta biznesowego. Z jego inicjatywy odbędzie się w II kwartale 2020 r. specjalny […]
Read MoreOd kilku lat systematycznie spada liczba wysyłanych przez Polaków wiadomości SMS. W 2018 Polacy wysłali łącznie 46,5 mld SMS-ów, to o 3 miliardy mniej niż rok wcześniej. Wiadomość tekstowa ma już jednak swojego technologicznego następcę bardziej dostosowanego do potrzeb współczesnego użytkownika – to RCS, czyli Rich Communication Services, który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a o szereg […]
Read MoreW 2018 r. całkowite przychody operatorów telefonii komórkowej wyniosły 25,8 mld zł, co oznacza 3% spadek rok do roku. Obecnie segment komórkowy odpowiada za ok. 58% wartości rynku telekomunikacyjnego w Polsce. W perspektywie sześcioletniej przychody mobilnych telekomów będą jeszcze bardziej widoczne w strukturze rynku z uwagi na podwyżki cen usług komórkowych. W 2018 r. całkowite […]
Read MoreSprawnie funkcjonujący dział obsługi klienta to ważny element aktywności każdej firmy, która taki dział posiada. Niestety często praca tej komórki pozostawia wiele do życzenia w oczach klientów. Receptą na usprawnienie funkcjonowania działu obsługi klienta, a tym samym ogólnego user experience, może być sztuczna inteligencja. Firmy przeznaczają niemałe sumy na utrzymanie działów call center w ich […]
Read MoreJak zabezpieczyć sprzęt przed zniszczeniem? Według raportu Rządowego Centrum Bezpieczeństwa na początku lipca po przejściu frontu burzowego straż pożarna odnotowała ponad 1100 interwencji związanych z usuwaniem skutków zjawisk atmosferycznych. W wyniku awarii energetycznych około 8,5 tysiąca odbiorców pozostawało bez prądu[1]. Skutki gwałtownych zmian pogody, takich jak ulewy, huragany, gradobicie, a także silne burze z piorunami, z […]
Read MoreSpołeczeństwo w Europie i w Polsce coraz szybciej się starzeje, a seniorzy stają się rosnącą grupa docelową we wszystkich segmentach gospodarki. Coraz więcej produktów tworzonych jest z myślą o osobach starszych, a producenci sprzętów technologicznych dokładają wszelkich starań, aby spełnić określone wymagania seniorów, którzy chcą korzystać z technologii, ale tylko pod warunkiem, że będą one […]
Read MoreTwórcy aplikacji RFBenchmark opublikowali comiesięczny Ranking Operatorów Komórkowych w Polsce prezentujący jakość świadczonych usług i oferowaną prędkość Internetu mobilnego. Użytkownicy aplikacji do pomiaru szybkości internetu mobilnego RFBenchmark wykonali w grudniu 2017 roku 25068 pomiarów. Zdecydowana większość pomiarów (72,77%) została wykonanych dla sieci 4G. Najczęściej pomiary dotyczyły sieci Play (32,53%). Drugim najpopularniejszym operatorem był Plus (29,84%). Trzecie […]
Read MoreNotel Poland, twórcy aplikacji RFBenchmark służącej do pomiaru siły sygnału oraz testów prędkości Internetu mobilnego, uruchomili serwis MiernikInternetu.pl. Nowy projekt ma pomóc Polakom zweryfikować jakość Internetu stacjonarnego. To kolejny krok w kierunku stworzenia bardziej transparentnego rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce. Jaka jest rzeczywista prędkość Internetu w Polsce? Jak wynika z dostępnych badań, mieszkańcy Polski nie […]
Read More