Polskie firmy wciąż stawiają na reklamę. Według badań Starcom, w ubiegłym roku w naszym kraju wydano w sumie 8,8 mld zł na ten cel. Staje się to jednak coraz ryzykowniejszym przedsięwzięciem. Polacy blokują ponad połowę reklam w sieci, ponadto duża część cierpi na tzw. „ślepotę banerową”, uniemożliwiającą dostrzeganie reklam. Jak zatem dotrzeć do świadomości konsumentów? Odpowiedzią na to pytanie jest influence marketing. Według raportu Newspoint „Analityka i monitoring influencerów”, aż 72% fanów influencerów uznaje ich posty, jako pierwsze źródło informacji o produktach. W jaki sposób może on pomóc w pozyskiwaniu zaufania coraz większej grupy odbiorców? Już w najbliższy czwartek, 9 sierpnia o godz. 18:00 w poznańskim Idea Hub odpowie o tym Arkadiusz Popiel, Junior Brand Manager w Komputronik Gaming.
Światowe analizy dowodzą, że każdy dolar zainwestowany w influence marketing daje firmie siedmiokrotny zwrot [1]. Największe marki coraz chętniej do współpracy zapraszają najbardziej znanych blogerów, youtuberów czy instagramerów. Zdobyte zaufanie i sympatia odbiorców, które influencerzy zaskarbili sobie jeszcze przed współpracą z konkretnym przedsiębiorstwem, stają się dla firm naturalną drogą dotarcia do klienta. To wzmacnia autentyczność marki, której użyteczność produktu pokazana jest przez osobę trzecią. Wpływa to także na budowanie społeczności wokół marki. Takie praktyczne ujęcie zmniejsza dystans między firmą a odbiorcami, pozwalając na stopniowe zdobywanie zaufania nowych potencjalnych klientów. Produkt przestaje być jedynie produktem. Za jego zaletami przemawiają konkretne, nieprzypadkowe osoby.
Stosunkowo młoda dziedzina marketingu zagościła w polskiej branży dopiero kilka lat temu temu, jednak przez ten czas jego rola w działaniach biznesowych dynamicznie wzrosła i wzrasta do dziś. Prognozy przewidują, że w kolejnych latach infleunce marketing będzie odgrywał coraz większą rolę. Jak więc już dzisiaj skorzystać z możliwości, jakie daje nam ten rodzaj działań? Kim są influencerzy i skąd można się o nich dowiedzieć? Jakie inne korzyści przynosi firmie współpraca z influencerem? Już w najbliższy czwartek, 9 sierpnia o godz. 18:00 w poznańskim Idea Hub w roli eksperta wystąpi Arkadiusz Popiel, Junior Brand Manager w Komputronik Gaming oraz czynny influencer zajmujący się tematyką gamingową. W swojej karierze odnotował również pracę w studiu komentatorskim w Polsat Sport News oraz w działaniach event marketingowych.
Udział w warsztatach jest bezpłatny, wymagany jest jednak zapis pod adresem [email protected]. Liczba miejsc jest ograniczona.
[1] Raport Newspoint „Analityka i monitoring influencerów”