
Wielu sprzedawców wie, że choć sam produkt ma znaczenie, to najważniejszy jest sposób, w jaki jest opakowany. Dlatego tak duży wpływ na rynkowy sukces różnych produktów mają opakowania, w jakich na ów rynek zostaną wprowadzone. W branży spożywczej i farmaceutycznej dodatkowym wymaganiem poza estetyką jest zgodność z wymogami różnych instytucji dopuszczających. Jak wybrać producenta, aby opakowanie pomagało w sprzedaży produktu?
Opakowania plastikowe – wygląd, wygoda, wymogi jakościowe
Każdy rodzaj produktu ma swoje wymogi w kwestii doboru odpowiedniego opakowania. W wielu przypadkach o tym wyborze decyduje wyłącznie chęć zaspokojenia potrzeb estetycznych jego odbiorcy. Jednak znający rynek i oferujący nowoczesne opakowania plastikowe producent doskonale wie, że poza ładnym wyglądem, każde opakowanie musi sprostać wielu innym wymaganiom. Często właśnie na podstawie opakowania klienci podejmują decyzje zakupowe, które mogą być sprzeczne z rzeczywistą wartością znajdującego się wewnątrz produktu.
Branża spożywcza i farmaceutyczna musi dodatkowo wybrać do swoich produktów takie opakowania, których producent spełnia wiele wymogów, które określone są w procedurach certyfikacyjnych i dopuszczeniach branżowych, tzw. atestach. Nakładają one często dodatkowe wymogi dotyczące zawartości lub braku konkretnych substancji wśród składników masy, z której wykonane jest opakowanie.
Opakowania naturalne, czy z tworzyw sztucznych
Mimo bardzo wyraźnego wzrostu zainteresowania produktami naturalnymi najczęściej pakuje się je w opakowanie z tworzyw sztucznych. Najważniejszą przyczyną takiego podejścia jest konieczność zagwarantowania właściwych warunków przechowywania, którym nie są w stanie sprostać materiały naturalne.
Dodatkową korzyścią wynikającą ze stosowania opakowań z tworzyw sztucznych, jest znacznie większa możliwość dopasowania odpowiednich zakrętek i systemów dystrybucyjnych. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku produktów, które powinny być chronione przed dziećmi, albo podawane w ściśle kontrolowanej ilości.