Samochody niskoemisyjne to nie tylko oszczędności, ale także wyraz troski o zdrowie społeczeństwa. Z takiego założenia wyszła firma biofarmaceutyczna AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o., która utworzyła flotę niemal 100 samochodów hybrydowych Toyoty.
Koncern AstraZeneca zajmuje się ochroną zdrowia w stu krajach na świecie. Wymieniając konwencjonalne samochody na hybrydy Toyoty, polski oddział firmy udowadnia, że w polu jej zainteresowań leży także profilaktyka chorób cywilizacyjnych, m.in. poprzez redukcję emisji spalin. Dotychczas we flocie polskiego przedstawicielstwa AstraZeneca znajdowały się dwa modele Toyoty z silnikami konwencjonalnymi – Avensis i RAV4. Obecnie dołączają do nich Prius, innowacyjny liftback segmentu D i RAV4 Hybrid, średniej wielkości SUV z napędem 4×4 E-Four.
„AstraZeneca jest globalną firmą biofarmaceutyczną. Życie, zdrowie i bezpieczeństwo ludzi jest dla nas jedną z najważniejszych wartości. Wpisuje się to w naszą politykę na rzecz ochrony środowiska. Jednym z jej ważniejszych elementów jest wymiana floty o napędzie konwencjonalnym na flotę ekologiczną. Obecnie prawie sto naszych samochodów to auta z napędem hybrydowym. Bardzo zależy nam na tym, żeby zredukować emisję CO2 do poziomów rekomendowanych przez Komisję Europejską i ONZ. AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o. wyznaczyła też własny cel, aby średnia emisja użytkowanych przez nas samochodów spadła o 25% w stosunku do poziomu z 2015 roku, kiedy to zapoczątkowaliśmy program redukcji emisji CO2. Pozwoli nam to spełnić wymagania europejskiej polityki klimatycznej” – skomentował Jarosław Oleszczuk, Prezes Zarządu AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych i pionierem elektromobilności. W ciągu 20 lat od premiery Toyoty Prius firma wprowadziła do sprzedaży na świecie 35 modeli hybrydowych oraz dostarczyła kierowcom ponad 11 milionów aut z tym napędem. Po polskich drogach jeździ już 30 000 hybryd Toyoty.
„Bardzo się cieszymy, że AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o. dołączyła do grona naszych hybrydowych partnerów. To wyraźny sygnał dla całego środowiska, że koncern AstraZeneca nie tylko produkuje najnowsze generacje leków dla swoich pacjentów, ale także zapewnia swoim pracownikom najlepsze samochody służbowe, czyli hybrydy. Korzystanie z aut hybrydowych zamiast diesli jest szczególnie ważne na terenach miast, gdzie problemem jest smog i zanieczyszczenie powietrza szkodliwymi substancjami, które mogą powodować nowotwory. W dzisiejszych czasach, w okresie jesienno-zimowym, temat smogu jest bardzo aktualny, a my cieszymy się z tego, że możemy w jakimś stopniu przyczynić się do realizacji tego ogromnego zadania, jakim jest poprawa jakości powietrza w polskich miastach” – powiedział Robert Mularczyk, Dyrektor PR Toyota Motor Poland.
Napęd hybrydowy to połączenie silnika benzynowego z elektrycznym, które współpracują z baterią trakcyjną za pośrednictwem przekładni planetarnej. Wszystkie hybrydy Toyoty mogą samodzielnie poruszać się z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. Wtedy stają się samochodami zero-emisyjnymi. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego przez nawet 50 procent czasu jazdy po mieście, poruszanie się hybrydą jest ciche i komfortowe, a jednocześnie oszczędne i niskoemisyjne. Silniki elektryczne napędzają samochód oraz odzyskują energię z hamowania, natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością przekazują nadwyżki energii do akumulatora trakcyjnego. Takie rozwiązanie jest nie tylko źródłem oszczędności, ale też powoduje, że hybryd Toyoty nie ładuje się z gniazdka. Samochody hybrydowe Toyoty wyróżniają się płynną jazdą dzięki automatycznej przekładni e-CVT oraz atutom silnika elektrycznego, który zapewnia maksymalny moment obrotowy w pełnym zakresie prędkości. Modele hybrydowe Toyoty już w podstawowych wersjach są bogato wyposażone, m.in. w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.