Nissan rozpoczął produkcję modelu Navara w Argentynie. To już piąty kraj, w którym produkowany jest ten najpopularniejszy pick-up marki, a globalny popyt na niego ciągle rośnie.
Poszerzenie bazy produkcyjnej Nissana o zakłady Santa Isabel w Cordobie to ważny krok milowy dla firmy. Argentyńska fabryka należy do Renault, który jest partnerem Nissana w Sojuszu. Nissan ogłosił średniookresowy plan zwiększenia sprzedaży lekkich pojazdów dostawczych o 40% do 2022 roku w ujęciu globalnym.
Navara, w Ameryce Południowej znana jako Nissan Frontier, jest dostępna w 38 krajach regionu. Popularny na całym świecie model jest produkowany w Hiszpanii, Chinach, Meksyku, Tajlandii, a teraz także w Argentynie.
Jeszcze w tym roku rozpocznie się nowy rozdział w historii sukcesu Nissana Navara.
„Popularność samochodów użytkowych rośnie na całym świecie, a pojazdy z tego segmentu stanowią szczególny atut Nissana, o czym świadczy ponad 15 milionów pick-upów tej marki użytkowanych w 180 krajach” — powiedział Ashwani Gupta, pierwszy wiceprezes ds. lekkich pojazdów użytkowych w firmie Nissan.
„Uruchomienie produkcji w Argentynie to fantastyczna wiadomość dla regionu, a także dla Nissana i Sojuszu. Jesteśmy już mocno zakorzenieni w Ameryce Łacińskiej, a nowa linia produkcyjna zagwarantuje lepszą dostępność naszych pick-upów, na które popyt na całym świecie wciąż rośnie”.
Klienci coraz chętniej wybierają lekkie samochody użytkowe Nissana, ceniąc je za funkcjonalność i komfort, jaki zapewniają na drodze i poza nią. Kontynuacja koncentracji firmy na wizji Nissan Intelligent Mobility sprawia, że pojazdy te zyskują nowy wymiar dzięki zaawansowanym technologiom dostępnym w modelu Navara.
Projektując, modernizując i produkując samochody ciężarowe i dostawcze od ponad 80 lat, Nissan wypracował sobie godną pozazdroszczenia renomę, a pick-upy tej marki są synonimami wytrzymałości i dzielności. Co szósty Nissan sprzedawany obecnie na świecie to lekki samochód dostawczy.
Jednym z głównych celów ambitnej regionalnej strategii Nissana jest pozycja w pierwszej trójce najpopularniejszych marek samochodowych w Ameryce Łacińskiej. Oczekuje się, że zainwestowanie 600 milionów dolarów w zakłady w Cordobie przyczyni się do powstania nawet 3000 miejsc pracy oraz zwiększenia mocy produkcyjnych Sojuszu o 70 000 pojazdów rocznie.
Kompleks przemysłowy Renault w Cordobie będzie produkował jednotonowe pick-upy dla partnerów Sojuszu — Renault i Nissana, a także dla marki Mercedes-Benz w ramach bieżącej współpracy z firmą Daimler. Trzy pick-upy współdzielą elementy strukturalne, zachowując tożsamość, stylistykę i unikatowe cechy każdej z marek.