Dla wielu pasjonatów motoryzacji dbanie o swoje cztery kółka jest naprawdę istotne. Dobrze prezentujący się samochód daje satysfakcję kierowcy, a także jest pewność, że posłuży nam zdecydowanie dłużej. Jak można chronić lakier przed płowieniem czy rdzewieniem? Podpowiadamy.
Jak wygląda struktura lakieru samochodowego?
Struktura współczesnego lakieru często nie jest grubsza od ludzkiego włosa. Zwykle składa się z czterech warstw, ułożonych jedna na drugiej. Pierwsza warstwa to nałożony na karoserię grunt chroniący przed korozją. Następne warstwy to: podkład o właściwościach antykorozyjnych wyrównujący wszelkie niedoskonałości w strukturze podłoża, lakier bazowy czy ten nadający kolor.
Zawiera bowiem pigmenty, które odpowiadają za efekt np. perłowy lub metaliczny, a na końcu mamy ostatnią warstwę – czyli lakier bezbarwny, który chroni przed wpływem warunków atmosferycznych i zadrapaniami oraz nadaje karoserii połysk, pozwala także wydobyć głębię koloru. Z uwagi na to, że ostatnia warstwa ma największą styczność z warunkami zewnętrznymi – jest najgrubsza i na ogół jej grubość prawie równa się sumie pozostałych warstw. Ochrona lakieru samochodu w Krakowie to zatem świetne rozwiązanie dla każdego kierowcy.
Jak dbać o lakier na samochodzie?
Poszukując skutecznych metod, które pozwolą usunąć rysy i inne niedoskonałości powstałe na karoserii oraz chcąc zabezpieczyć lakier pojazdu warto skorzystać z pomocy specjalistów. Doskonałym wyborem w tym wypadku będą firmy, takie jak Automeritum Detailing, które zajmują się czyszczeniem, renowacją oraz konserwacją pojazdów. Ich praca zapewni naszym czterem kółkom atrakcyjny wygląd na długi czas.
Przy pomocy różnych preparatów oraz urządzeń, możemy lakier wygładzić, nabłyszczyć, a także zabezpieczyć przed działaniem szkodliwych czynników. Efekty są zależne od tego, jakiego środka lub kombinacji różnych użyjemy do tego celu. A jeśli chodzi o trwałość ochrony, to mamy wybór pomiędzy środkami, których maksymalna trwałość to kilka tygodni, poprzez preparaty zabezpieczające powierzchnię na kilka miesięcy aż do takich, które chronią lakier przez rok, a nawet kilka lat.