Breaking News

Nagrania lektorskie – ile kosztuje ich wykonanie?

Filmy i seriale, reklamy, materiały szkoleniowe czy automatyczne sekretarki – to tylko wybrane zastosowanie nagrań lektorskich. Z jakimi kosztami ich wykonania trzeba się liczyć? Sprawdź, ile kosztuje nagranie lektorskie i jak je zamówić.

Jakie zastosowanie mają nagrania lektorskie?

Nagrania lektorskie mają obecnie bardzo szerokie zastosowanie i używane są w realizacji wielu projektów.

Bardzo często lektorzy uczestniczą w nagraniach na potrzeby poniższych materiałów:

  • filmy i seriale

  • jingle

  • materiały szkoleniowe

  • multimedia

  • nagrania do automatycznych sekretarek

  • prezentacje

  • reklamy radiowe

  • reklamy telewizyjne

Wybierając odpowiedniego lektora, można wtedy przyciągnąć uwagę widzów lub słuchaczy, zwiększyć ich zainteresowanie, a także sprawić, że odbiór materiału będzie jeszcze przyjemniejszy i efektywniejszy.

Jak zamówić nagrania lektorskie?

Realizacja nagrań lektorskich nie jest obecnie skomplikowana, ponieważ mogą być one zamawiane za pośrednictwem internetu.

Warto sprawdzić oferty w internetowych bankach głosów, czyli specjalnych bazach lektorów, które zawierają propozycje wielu lektorów. Wśród nich można wtedy wybrać odpowiednią osobę, która będzie nadawała się do zrealizowania konkretnego projektu.

Banki głosów online zawierają oferty wielu lektorów, w tym również tych rozpoznawalnych, których głosy można usłyszeć między innymi w reklamach telewizyjnych, filmach i serialach, teatrze. Wybierając taką ofertę, trzeba jednak liczyć się z wyższymi kosztami.

Oczywiście, do wyboru są lektorzy, którzy mają mniej rozpoznawalne głosy, natomiast mogą również zaoferować klientom niższe ceny.

Ceny nagrań lektorskich – ile kosztuje ich realizacja?

Gdy chodzi o profesjonalne nagrania lektorskie cennik – https://www.powitania.pl/cennik/ będzie zależeć od wielu czynników, dlatego wyceny najczęściej przygotowuje się indywidualnie.

Najczęściej ceny rozpoczynają się już od około 80 złotych za wykonanie krótkiego nagrania o charakterze reklamowym. Warto jednak wskazać, że w przypadku reklam na koszt będą miały wpływ nie tylko długość na nagrania czy wybrany lektor, lecz również miejsce emisji materiału. Gdy reklama ma być emitowana w ogólnopolskiej telewizji albo radiu, wtedy cena będzie wyższa nią w przypadku reklam przeznaczonych do emisji w lokalnych mediach.

W przypadku projektów jak prezentacje, szkolenia koszty będą już wyższe. Trzeba wtedy zapłacić od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy złotych za przygotowanie dłuższego materiału przez doświadczonego i rozpoznawalnego lektora.

Więcej informacji dotyczących cenników usług lektorskich można znaleźć na stronach lektorów i w bankach głosów.

Dodaj komentarz